iasi, romania, homemade, soaps, cosmetics


Tuesday, March 18, 2014

natural make-up solutions: antiage matifying foundation/ soluții naturale de machiaj: fond de ten matifiant, antiage


As you know, regular foundation is not hip anymore. Today, everybody wears the so called alphabet creams (BB, CC, DD etc). And while I only wore foundation 3 or 4 times in my entire life (and that is if you count my wedding day :D), I found myself curious to try the new, hip thing. This recipe, also provided by Elemental, is somewhere midway between a regular foundation and a BB cream. It has the moisturizing, antiage, matifying and unifying factors, but it only includes a partial sunscreen factor (titanium dioxide is a natural UV blocker). However, on the skin it feels soft and silky, and because I perfumed it with Vanilla extract, it feels delicious, too. It contains: purified water, rice oil, emulsifier (olive oil based), titanium dioxide (not nano-particle sized), mineral pigments, rice powder, royal jelly powder, vanilla natural extract, a light, eco-friendly preservative.

[După cum bine știți, fondul de ten obișnuit nu se mai poartă. Acum, toată lumea e înnebunită cu așa-numitele creme alfabet (BB, CC, DD și care or mai fi ele). Și chiar dacă nu am folosit fond de ten decât de vreo 3-4 ori în viața asta, incluzând ziua nunții, m-am trezit plesnind de curiozitate să încerc și eu noua minunăție.
Dar nu mă duc eu să dau bani pe chimicale din comerț. Așa că am dat fuguța pe site-ul Elemental (da, din nou; și nu, nu m-au plătit să le fac reclamă, ba mai fac și cumpărături la ei de vreo 2-3 ori pe lună) și am găsit ceva care nu e chiar cremă BB dar e pe undeva la mijloc, pentru că are rol unifiant, matifiant, hidratant și antiage, iar partea de protecție solară e îndeplinită parțial de dioxidul de titan (care nu este nano-particulizat).
Poate vă întrebați dacă merită efortul, având în vedere că oricât te-ai strădui, nu ai cum să faci un astfel de produs doar cu ingrediente de proveniență vegetală, și trebuie să apelezi de exemplu la baze de acoperire cum sunt dioxidul de titan sau oxidul de zinc, sau la pigmenții minerali.
Păi să ne gândim puțin: dioxidul de titan pe care îl folosesc eu are aceeași putere de acoperire dar nu poate pătrunde în piele din cauza dimensiunii particulelor, pigmenții îi dozez exact în funcție de nevoile tenului meu, mai pun un ingredient reparator, mai unul hidratant, nu folosesc conservanți duri sau vitamina A, bașca mai parfumez și după plac. Că na..., obrazul subțire cu naturale se ține;)]

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *