iasi, romania, homemade, soaps, cosmetics


Friday, August 16, 2013

Săpun și parfum old spice/ Old spice soap and perfume



Do you remember the famous English soap Brown Windsor? Last year I searched a lot for a faithful recipe of this old soap, I looked everywhere I could think of for some ingredients that were hard to find (the caraway essential oil I managed to find in the end in my uncle's pantry - life is interesting like that:).

I must say that all my efforts were fully rewarded. The soap is absolutely interesting. Delicious, spicy, masculine, a bit obsessive. I called it "old spice". I know this is the name of a probably totally different scent, but it sooo describes the Brown Windsor.

More recently, somebody asked me if I can make a perfume with the same scent. I'm still experimenting with it, because spices are a bit difficult in perfumes, if not used properly. But I already handed him a sample that he was delighted with. I'm sure I'm close to the formula that will suit the most sensitive skin.

[Va mai amintiti poate de celebrul sapun englezesc Brown Windsor? Anul trecut am cautat o groaza o reteta cat mai fidela a acestui sapun, am umblat o alta gramada de timp dupa ingredientele necesare (uleiul esential de chimen l-am cautat si in Bucuresti, ca pana la urma sa il gasesc la unchiul meu in camara - nimic nu e intamplator, nu-i asa?) 

Ei bine, toate eforturile au meritat, pentru ca intr-adevar, e o reteta superba, care nu merita sa se piarda. Rezulta un sapun cu un parfum delicios, picant, masculin, obsesiv. Eu l-am numit "Old Spice", pentru ca mie asta imi sugereaza: camara unei case vechi, cu miros de scortisoara si cuisoare, si inca ceva care ne da incredere si putere, care ne conecteaza la sursa noastra de vitalitate, acel sentiment ca suntem acasa oriunde ne-am afla. 

Recent am primit intrebarea daca pot face si un parfum solid cu acelasi miros. Inca fac teste, pentru ca notele picante pot deveni usor iritante daca nu sunt folosite in concentratiile corecte, dar o prima mostra pe care am dat-o deja in folosinta a fost aplicata cu succes si incantare. Nu poate decat sa ma bucure, pentru ca e asa de placut parfumul, ca l-as folosi si eu :)]

7 comments:

  1. Bravo Julia for your determination and devotion! Success is even greater when you have a delighted consumer of your hard work!
    I wish I could smell you lovely creations,as I'm not a real fan of spicey scents,but your description is really 'tickling'my nose!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Maja, I think you'd really love this one:)

      Delete
  2. Wow, parfumul suna imbietor, as vrea sa l pot mirosi online :)
    Inca nu am incercat sa fac parfum, dar mi e gandul la el de ceva vreme;)
    E primul tau parfum, Iulia? Felicitari!

    ReplyDelete
    Replies
    1. multumesc mult Nat, nu e primul, am mai incercat retete de pe Elemental care sunt si ele grozave.

      Delete
  3. Sounds like a wonderful scent! The soap is beautiful, as is the solid cologne. They would be perfect together as a gift set for guys!

    ReplyDelete
  4. This is really grate that hard effort installed provided you good results. This is for sure grate and precious present!

    ReplyDelete
  5. Felicitari Iulia pentru reusita sapunului ! mi-ar placea sa miros si eu acest sapun.

    ReplyDelete

Contact Form

Name

Email *

Message *