iasi, romania, homemade, soaps, cosmetics


Tuesday, September 18, 2012

Wheat bran yoghurt soap / Săpun cu tărâţe şi iaurt

I have a feeling that this is going to be the new "soap of the house".  I knew about the incredible properties of milk and milk products in soap, but I hesitated to use them because of the more complicated procedure. You have to maintain the temperatures of your mixtures below 40 degrees Celsius at all time, to prevent milk sugars from caramelizing. I succeeded this up to a point.

As you can see, my soap is a bit pinkish-brown because of that. But most important, milk in contact with sodium creates a compound named sodium lactate, broadly used as a moisturizer in the cosmetics industry. Also, I added wheat bran for a delicate exfoliating effect, perfect for a face bar. It smells freshly and discrete, citrus-y with a touch of lavender (I used essential oils of lavender, lemon, Bay Laurel and Atlas Cedar.)

[Presimt că acesta va fi noul săpun al casei. Auzisem de multă vreme de efectele incredibile ale laptelui în săpun, dar mi-era greu să mă apuc de el pentru că necesită o procedură mai complicată. Anume, trebuie să menţii temperatura soluţiei de sodă permanent sub 40 de grade Celsius ca să împiedici zaharurile din lapte să se caramelizeze, şi săpunul să capete o culoare maronie. Mie, după cum vedeţi, nu mi-a reuşit în totalitate experimentul. După ce am băgat blenderul în săpun a început temperatura să crească şi culoarea a devenit roz-bejuliu. Nu mi-am făcut prea mari probleme deoarece se asortează cu tărâţea de grâu adăugată la trace.

Dar, care e de fapt secretul iaurtului sau laptelui simplu în săpun? Se spune printre săpunari că în contact cu soda se crează lactatul de sodiu, folosit pe scară largă în cosmetică ca activ hidratant. 

De ce am ales tărâţea ca aditiv? Pentru că este un exfoliant blând, potrivit pentru ten. Miroase "fresh" şi discret a lavandă şi ceva citrice (i-am pus uleiuri esenţiale de lavandă, lămâie, dafin şi cedru de atlas). Folosiţi pentru faţă şi corp de câte ori aveţi chef. Păstraţi la loc uscat între utilizări, ca să vă bucuraţi cât mai mult de el.]

7 comments:

  1. Buna, Iulia!
    In sfarsit mi-am facut putin timp sa intru pe blogul tau si tin sa-ti spun ca nu stiu ce-mi place mai mult: cum scrii sau ce sapunuri pline de imaginatie faci! :) Cred ca ambele la fel...
    Tine-o tot asa, ca faci bine ce faci! ;)

    ReplyDelete
  2. multumesc mult de aprecieri, sunteti in continuare o sursa de inspiratie pentru mine! :)

    ReplyDelete
  3. Ma bucur!
    Si te rog, spune-mi pe nume. :)

    ReplyDelete
  4. Bună! Căutând pe net informații despre ”cum se face” săpun handmade, am dat peste blogul tău. Sper să mă inspir și de aici pentru o nouă provocare care se cheamă ”facerea săpunului natural și parfumat în casă”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. buna mireille, sunt sigura ca vei reusi. iti spun cu toata sinceritatea, eu cautand pe Internet am aflat cum se face, totul e sa ai rabdare si sa-ti placa. Toata lumea spune ca asta cu sapunul de casa e mai mult un microb decat un hobby, o data ce l-ai luat nu mai scapi. Bafta! :)

      Delete

Contact Form

Name

Email *

Message *