iasi, romania, homemade, soaps, cosmetics


Tuesday, June 5, 2012

Soap with recycled oil

I've been long thinking of a method to recycle the used oil that we inevitably produce in our household, and here it is: making soap of it. Of course, only part of the content (about 20%) is sunflower recycled oil, the rest are fresh vegetable oils and butters, distilled water, and of course, sodium hydroxide (lye).

I added a tablespoon of ground coffee for a soft peeling effect and some lemon essential oil that is already faded. And if anybody will dismiss it as inferior soap, I say to them this: I prefer this soap 100 times to any other commercial so called "natural soap" that has never seen a dash of vegetable oil. I intend to use it as a knees and heels soap.

[sapun cu ulei reciclat: Ma gandesc de mult timp ce sa fac cu uleiul folosit de floarea soarelui pe care il tot colectam intr-o sticla. Si mi-a venit ideea - bineinteles - sa il fac sapun. Bine, doar 20% din sapun reprezinta ulei reciclat, restul sunt unturi si uleiuri vegetale proaspete, apa distilata, si nelipsitul hidroxid de sodiu fara de care nu exista sapun. Daca cineva zice ca e un sapun inferior, sunt partial de acord, in sensul ca nu l-as folosi pentru fata ci mai degraba ca exfoliant pentru picioare si coate (mai ales ca are si cafea) dar il prefer de 100 de ori unui sapun din comert care desi se cheama "natural" si e asortat cu un pret pe masura, la lista de ingrediente are toate chimicalele obisnuite.

Update 24 iunie: dupa cam o saptamana am folosit sapunul si era OK, doar ca avea un miros... nu stiu cum sa zic... a ranced, desi uleiul de floarea soarelui nu era rancezit. Asa ca mi-am luat inima in dinti si l-am rebatch-uit, adica l-am retopit si i-am mai adaugat un pumn de tarate de grau si 8 ml de ulei esential de pin. Acum miroase discret, dar bine. Concluzia e ca nu voi mai folosi ulei reciclat pentru sapunuri, nu se merita sa strici materie prima de buna calitate pentru un pic de economie. Voi cauta un alt mod de reciclare.]

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *